4 zásady pro efektivní jarní úklid.
Přečtěte si, jak efektivně zorganizovat jarní úklid a vytvořte kolem sebe čisté a pozitivní prostředí, ve kterém se vám bude dobře žít, ale i pracovat.
- Utěrky z mikrovlákna – setřete s nimi prach, vyčistíte kuchyň, koupelnu a umyjete okna.
- Mop na podlahu – vyplatí se pořídit rovnou několik kusů. Manipulace s mopem je pohodlnější než klasické vytírání hadrem na podlahu.
- Stěrka na mytí oken – usnadní vám čištění velkých ploch okenních tabulí nebo i zrcadel. Ty pak stačí přeleštit utěrkou z mikrovlákna.
- Vhodná úklidová chemie a čisticí prostředky určené na jednotlivé práce – dezinfekce je nutná například v kuchyních, umývárnách a na toaletách, ale vhodná je také v kancelářích.
2. Čím začít? Zvolte strategii úklidu
- Udělejte si prostor: ukliďte všechny předměty z pracovních stolů, kuchyňských linek, polic a jiných odkládacích ploch tam, kam patří.
- Zbavte se prachu: zaměřte se na místa, která jsou běžně přehlížena během pravidelného úklidu, jako je prostor za nábytkem, světla nebo vysoké police. Setřete z nich prach a odstraňte případné pavučiny.
- S vysáváním počkejte: Abyste se vyhnuli dvojí práci, kdy setřený prach dopadne na vyluxovanou podlahu, mytí a vysávání podlahy se věnujte až po odstranění veškerého prachu.
Úklidový plán
Pomůže vám také vytvoření úklidového plánu, do kterého vyznačte jednotlivé úkony dle priority. Díky tomu se nestane, že něco opomenete nebo že bude velký úklid probíhat nesystematicky. Úkoly rozdělte na denní, týdenní a měsíční, zajistíte tak pravidelné udržování čistoty.
3. Čisté pracovní prostředí = lepší soustředění na práci
Hygiena a pořádek na stole, ale i v jeho okolí významně ovlivňuje produktivitu při home office i na pracovišti. Při úklidu kanceláří (i těch domácích) se proto zaměřte především na minimalizování předmětů, které vizuálně narušují vaši koncentraci – pořiďte si šanony a boxy na faktury a další důležité papíry.
Zajistěte pravidelné čištění a dezinfekci povrchů, kterých se vy nebo vaši zaměstnanci často dotýkají, jako jsou klávesnice, myši, telefony, vypínače světel a dveřní kliky nebo tlačítka výtahu. S rychlou a účinnou eliminací bakterií a virů pomůžou vlhčené dezinfekční ubrousky. Pro úklid kanceláří, ale i hotelových pokojů nebo velkých ploch jiných provozů pořiďte úklidový vozík.
4. Zapracujte na hygienických návycích a usnadněte jejich dodržování
Abyste nemuseli podobně důkladný úklid organizovat hned příští měsíc, zasaďte se o to, aby byl pořádek snadno udržovatelný:
- V domácí kuchyni i kuchyňce na pracovišti mějte vždy po ruce papírové utěrky. Pod dřezem se vyplatí mít náhradní mycí houbičky a čisticí prostředky na rychlé otření větších i menších kuchyňských kalamit.
- Na toaletách pravidelně kontrolujte zásobu papírových ručníků a toaletního papíru. Aby jejich doplňování nezabíralo více času, než je třeba, vybavte toalety hygienickými zásobníky. Nezapomeňte ani na mýdlo na ruce.
- Do společných prostor na pracovišti, jako jsou například chodby mezi kancelářemi nebo alespoň prostor recepce, instalujte hygienické stanice – stojany na dezinfekci.
Na čistém pracovišti se budete vy i vaši zaměstnanci cítit mnohem lépe, pravidelným nejen jarním úklidem navíc přispějete ke zdravotně bezpečnějšímu prostředí. Seznamte se s 8 fakty o hygieně na pracovišti.